fredag 5 december 2008

Serendipity

Ja, nån gång ska man ha det med! Kände mej mycket produktiv igår när jag plockade i ordning alla mina 21 ikea-kassar som var FULLA med hö! =) det blev 7 (eg 8 men jag hällde ju en kvällspåse i boxen, han måste ju ha kvällsmat!) kvällspåsar och 14 morgon/lunch påsar. Jag sopade heeeeela logen, trappan, vid luckan, under trappan, hela stallet, i sadelkammaren, i spånförrådet, i täckeskammaren, samt spolade riktigt rent i spolspiltan och under vasken.

Sedan plockade jag in djuren, matade och nattade. Vad hade jag glömt?? Mobilen. Och var hade jag tappat den? På loftet. Finns det en stark lampa där? Nej.
Upp till huset, fråga O om han kunde ringa till telefonen, springa ner till stallet, upp för den livsfarliga trappan och där, prydligt nerknölad i en IKEA-kasse modell kvällspåse bland 5,5kg noga uppmärkt hö, låg den och lös och tjöt för fulla muggar! Precis som den sa "Häääär är jaaag!!!!"


Hem, hälsa på morfar och sedan försöka mata katten. Dock verkar det som om han är lite sjuk, åt nästan ingenting! Bara sådär låtsas-åt. Inte rörde han mjölken han älskar heller.. Nån som kan sånt här? Drack gjode han ur kranen men det var mycket mindre än han brukar.. Verkade dessutom trött.. Ska nog fråga kattklanen på Buke om lite assistans.


Har tvingat min kära far nu att hjälpa till att pynta granen på Lucia. Jag längtar!! =) Det ska bli såååå fint! Hoppas jag iaf ;)

Inga kommentarer: