måndag 15 december 2008

Måndag som fri

Ja detta är, tekniskt sett, min första måndag som fri medborgare! Min första "semesterdag" på 2 år! Långa 2 år.. Promenerade ner till AMS och anmälde mej som frivillig ;) Vart till affären och handlat och besökt bibblan.. Tog en liten tuppelur på soffan till Oprah..

BOOOOORING! Efter en halv dag är jag slö, lat, och fruktansvärt uttråkad. Tänkte åka upp till Edda vid tre, halv fyra. Tänkte överraska A med mockning och höpåsefyllning och sånt ;) Får väl se om jag träffar på de nya idag med. De hade inte medverkat varken vid första insläppet (lördags) utsläppet på sön eller insläppet på sön kväll. Underliga människor. Vi har alltid sagt att första veckan tar man hand om sin egna häst. Det vet de om..

Min mobiloperatör ringde för en lite stund sen. Jag felanmälde den för typ två veckor sen (kan inte ta emot mms) och först nu ringer de och säger "Hmmm, nää det verkar inte vara fel på kortet. Vänta ska jag koppla dej till teknisk support för din mobil". Nästa kille jag pratade med bad mej göra exakt det som jag ombads göra när jag ringde in för att felanmäla den.. =/

Just ja! Ni kanske undrar hur det gick med syrrans present och sånt? Jodå! Torktumlaren fick plats i bilen (thank god för Kombi!) och fungerar alldeles utmärkt där den nu står i henner tvättstuga i Gbg! Igår bakade vi pepparkakor och ischoklad med Erik - systersonen. Han verkade dock tycka det var roligare att kavla mjölet än själva degen?

Har en del kort men jag vågar inte ringa ut nu.. Väntar på min mobiloperatör. Igen.
Gud vad gott det är med morötter!

Inga kommentarer: