måndag 1 december 2008

Adventshelgen


Ja nu lackas det mot jul. Adventsstakar överallt, folk som redan pyntar julgranar, julklappspaniken har kickat in och ångesten inför julbak och julborden har smugit sej på.


Själv satte jag bara upp advensstakarna i fönstrena och rotade fram julkulorna. I år ska jag ha en grön gran! Jäpp grönt. Förra året hade jag rött. Nästa år ska jag nog ha blått eller orange, orange var faktiskt en himla snygg färg! Ok, 70-tals varning på det hela, men ändå!
Helgen var faktiskt ganska lugn och angenäm. Mor och jag har julklappsshoppat gärnet i lördags, vågar inte titta hur mycket jag har kvar på kontot.. :/ Men nu är det bara hälften av familjen kvar. Vännerna får vänta till efter jul. Så det så.
Edda har blivit avrastad i lördags. Fick skäll av A att jag red honom för hårt iochmed att han blev svettig. 35 minuters skritt, trav och galopp på lång tygel kallar inte jag hård ridning! Men men..
Ska ha kvällsmöte ikväll. SENT kvällsmöte. Kommer nog inte komma hem innan 21. Kan nån komma och rädda mej?

2 kommentarer: