fredag 12 december 2008

Med glitter i mitt hååååår...

Ja faktiskt! =) Ulla kom med lite glitter så vi alla töser kunde vara tärnor. Vi firar lite i förväg, men who cares! Har ännu en gång kommit på att glitter i håret kliiiiar, det kommer man på varje år men glömmer det lika fort igen..

Edda var väl lagom glad att få komma in igår. Jag fattar inte vad som hänt, han har, sedan det började snöa, vägrat att komma till grinden när jag ropar! Vilket innebär att JAG ska PULSA ner i snön, igenom LERAN som nu täcker ca 12x50m av hagen (1,5ha), SNUBBLA fram i mörkret för att hitta hästarna på kullen SOVANDES. =/ Not funny bunny!

Fipplade av honom täcket och tvingade upp honom till paddocken där han fick frispel och jagade upp sej själv. Det fanns ju två läääskiga blåa tunnor där uppe! De brukar aldrig stå i paddocken!! Efter en kvart gav han upp och gick fram för att nosa. Tog kort på strapatserna, men jag kan inte ladda upp dem? Typiskt..
Nåväl, på med det andra vintertäcket och halsen och så gosa lite. Han bara älskar att pussas med mulen alldeles gojsig av äppelrester =S

Fick en MASSA roliga filmer av Svenne igår! 25 st till i Morden i Midsummer-serien!! Och så två kokböcker.. Himla smidigt tycker jag! Frågan är bara när jag ska hinna kolla på dem? Nån som känner för en filmkväll med 53 MiM-filmer? =))

Fick precis en stor kram av Bengt-Eric när jag lämnade tillbaka min säkerhetsbricka... I'm gonna miss'em!

1 kommentar:

Monixx sa...

Ja men visst blir man glaaad när man får gå in och hämta dem. Nukommer ju mina fram nästan alltid, men ibland så.. suck.

Hur mkt snö har ni i Jkpg?
Flera decimeter va..
Här snöar det satan nu och det är nog iaf en 10-15 cm nu.

Kul med luciafira. Det är lite mysigt och man blir ju allt lite nostalgisk, men ja, glitter är en plåga. ;-)

Ha en helt grrrreat dag!
Kram