måndag 8 december 2008

Den lilla röda

Jag blir snart förbannad. På riktigt. Jag blev attackerad av den röde jävel till katt imorse. Rejält. Jag ska skriva en liten fin lapp till ägarna (vars efternamn jag inte kan och lghts-dörr jag inte vet) att om han inte kastreras och id-märks samt hålls någon annanstans än i trapphuset får de avliva honom. Tänk på de stackars katträdda gamla tanterna i mitt hus, de måste vara livrädda! Jag vägrar riskera att mina syskonbarn blir mörbultade av en rabiesröd katt bara för att han fått för sej det. Usch!!

Edda var så söt igår, la huvudet på min axel och snusade i örat på mej. Gullpojken! =) Var även och hälsade på Idas pålla Bella, mycket söt ponny! Lite liten dock.. Kissemiss fick ny mat sedan jag tröttnade på hans matvägran, så vi gick tillbaka till det gamla vanliga dyra.. :/

Hittat två jobb jag tänkte söka, bara att skriva om presentationen och CV't. Igen. Hoppas verkligen jag hittar nått snart! Fast 2veckors semester klagar jag inte på! Första semestern på 2 ÅR!! Känner att jag kan behöva det..

Har ÄNTLIGEN hittat julklappar till systrarna. "Bara" morföräldrar och svågrar kvar.. Suck. Jag börjar ogilla julen.. Man blir bara fattig av den ju! Och nästan aldrig får man det man önskat sej. Ska hämta ena syrrans födelsedagspresent snart med, det blir kul att se hennes min! :)

Känns som om det är något jag glömt idag, men kommer inte på vad. Hatar den känslan..

Inga kommentarer: