måndag 5 januari 2009

Femte dagen i det nya året

Ja Gott Nytt hörrni! Hoppas det nya året börjat på ett trevligt sätt och fortsätter så!

Själv spenderades nyår hemma med Kärstin som sällskap, trevligt då vi inte setts på typ 2 (?) år! Inte mycket pang-pang iår, tycker det blivit dåligt med fyrverkerier de senaste åren..

Inatt var det -16 när jag släppte ut katten vid halv fyra. Brrr! Det borde inte få vara lagligt med sådan kyla! Jag har börjat tröttna på att hela tiden skrapa rutan på bilen, frysa händerna av mej och inte kunna rida för att det är för hårt och halt. Jag fattar inte hur ni i Norrland kan ha det så här i månader i sträck!? Nu vill jag ha vår! Ge mej VÅR!

Eddi-pånken hade sönder en stolpe igår igen.. Denna gången var det med lite hjälp av Yatzy. Ännu en nackdel med vintern, det går inte att reparera stolparna som går av pga kylan. Vattenkoppen har han låtit bli nu iaf! Vill ju inte gärna ha värsta vattenläckan nu när det är minus 11 grader (!!) ute...

Stressig vecka, ska leta jobb, leta efter papprena till A-kassan som jag lagt på ett bra ställe, åka till Gbg med systerdotter & övriga, Systerdotter ska tillochmed sova över här fre-lör. Vi får väl se om hon vågar.. Sen tillbaka till Gbg nästa helg (17 jan) när tvillingarna fyller år, inte för att jag har en aning om vad jag ska köpa.. I början av feb är det dags att åka tillbaka IGEN när mamma flyttar. Tror jag skiter i att bjuda hit folk till min födelsedag. Jag ska nog inte fylla iår..

Jag har inget jobb men jag ha fasen mer att göra nu än innan!
Over and out!

Inga kommentarer: