torsdag 8 januari 2009

Kallt juh!


Snöstormen yr utanför. Tempmätaren visade -16 när jag släppte ut katten vid 5 i morse.. INTE en trevlig syn precis..




Fick ett trevligt mail från en av mina "gamla" kollegor, Hellander. De hade tydligen fullt upp både på telefon och mail, orden och citat "du är saknad" i mailet fick mej på fall. Hoppas de ringer snart och vill ha tillbaka mej.. Jag menar, en kundtjänst med 4 medarbetare. Förstår ni hur lite det är med ca 65-100 mail varje dag?? 300+ samtal på en normal dag.. 75 samtal per person är lite väl mycket..




Vatten har vi fortfarande inte i stallet. Tydligen hade pumpen gått sönder så varken huset eller stallet har vatten.. Så jag åkte till Mats för att låna dunkar och fyllde på så vi har ca 150-200L vatten att ta av en stund. Jag tror inte man tänker på hur mycket vatten man gör åt varje dag till fyra hästar egentligen. Allt ska ju sköljas ur, vattenhinkar ska fyllas på, bett ska sköljas av, hinkmaten ska blötas, händer ska tvättas osv osv.



När jag var hos Mats träffade jag en av valparna som jag såg när jag var där i höstas. Hjälp vad fort de växer!! De är en korsning av rottweiler (mamman) och doberman (pappan). Helt underbara!! Bara ääälskar faktumet att de flesta var bruna! =*


Well, dags att göra iordning min viltgryta till lunch!

Adios amigos!

Inga kommentarer: