måndag 26 januari 2009

Dålig på att helgblogga?

Ja jag är nog det tror jag.. Mest för att jag bara inte orkar fippla på datorn när man vet att man kommer bli sittandes där i minst tre timmar eller så.

I lördags kom kl 9 ca 1,2ton hö som vi lastade av i regnet. Jag hade varit vaken sedan fem (kan bara inte sova nu för tiden...) och hade redan hunnit klart med allt i stallet. Så att sitta och vänta 1½timme var väl sådär kul.. Nåväl allt gick som smort och fikat uppvägde allt :)

Igår fipplade jag ÄNTLIGEN av Eddi sina broddar! Dock till mitt stora förtret för han hade trampat bägge bakskorna, så det var bara att dra av bägge två. De satt med 4 och 3 söm totalt. Hoppas hovvis inte "tappar telefonen", "får mobilen avstängd", "bytt telenummer", "fått telefonen mosad av en elak häst" eller "blir sjuk". Det brukar ta tre veckor från det att man börjar ringa tills det att han kommer.. Har ni också sånna hovslagare??

Idag bär det av in mot stan, ska byta de broddar jag köpte.. Fick EN som var rätt, resten var av en annan sort.. :( Ska shoppa massa mat och strunt sedan styr jag kosan mot Gränna och papps. Fattar inte hur jag ska hinna med allt idag.. Måste mocka och kolla igenom pålle med! Huh.

Au revoir, nu måste jag skynda mig iväg!

1 kommentar:

Emily sa...

Verkar som om alla har problem med sömnen nu.

Min hovslagare är inte så. Vi bruka dra grova sexskämt och han brukar komma och sko min häst på sena lördagkvällar om det krävs. ;-)