onsdag 21 januari 2009

Jakthundar och spån

Underlig rubrik, men...ja..

Höll på att fodra pållarna igår när det dyker upp en liten blöt stackars jakthund i hagen. Då jag efter 10min insett att han inte vill lämna mej ringer jag numret som står på halsbandet. Nä, jaktlaget var precis i skogen nedanför hagarna så ägaren skulle ropa på hunden. Han visslar, ropar, skriker, sliter hår, hunden vägrar lämna mej.. Nåväl, jag följer med vovve ner. Tror ni han ville fortsätta jaga? Näe, han skulle med mej igen. Så, efter att ha tråcklat över hunden över diket till sin ägare, fick han hålla i hunden medan jag traskade upp för backen igen.

Spån ja! Äntligen har de börjat producera lite spån igen. Var panik där ett tag. Men vi få fortfarande inte köpa pallvis! Dumma dumma Bankeryds Trä! De kör fortfarande med ransonering, men att köra 10 pallar till Ekohallen, DET kan de med trots att de har så många spånkunder "hemma". Morr.

Tänkte jag skulle vila upp lite idag så jag orkar med resten av veckan. Funderar på att brodda på och rida en sväng sen.. Vad ska ni göra idag?

1 kommentar:

Emily sa...

Min gamla hund var ungefär likadan. Han höll sig hellre med bärplockarna och käkade hallon än att jaga. :-)

Äntligen kan jag kommentera din blogg, det har varit lite frustrerande tidigare.