onsdag 1 april 2009

Yes - ren!

Underbart väder idag! Fler sådana här dagar tack!

Vart iväg till besiktningen imorse tiiidigt tiiidigt. Bilden gick igenom! =) Därför, mina vänner, köpte jag en dyr bil - för att slippa alla reparationer och ombesiktningar. Så nu har jag en hel och fin bil att åka i ett år till iaf!

Släppte upp Edda i paddocken en stund medan jag fixade i stallet. Jag ljuger inte när jag säger att hästen inte var brun när jag kom tillbaka för att hämta honom! Så, in i stallet och spolspiltan, fram med Yes Diskmedel, en svamp och vattenslangen. Bathtime! Han blev väl kanske inte skiiiiinande ren, men iaf lite renare! Skulle nog behöva upprepa proceduren i morgon med... Svårt att få bort allt damm och grus..

Passade på att promenera honom medan han torkade och givetvis skulle han smaka på varendaste torr tuva. ;) Min Eddi det! Bara för det passade jag på att frisera honom svanstipp till pannlugg. Riktig ponnyman fick han! Ska se om jag kan fota det imorgon.

När badade era djur senast?

Inga kommentarer: