lördag 4 april 2009

Fredag blev lördag

Det skiftade ganska fort tycker jag! Jag hann inte riktigt med.. fast det kanske beror på att jag missade nattens sömn nästan helt och hållet..

Den största orsaken till sömnbrist är en hel symfoniiiiii av snarkningar! Att det finns så många variationer! Ujujuj. Det började med kaffekokaren, ni vet sådär försiktigt i början. Sen eskalerade det till mormors-snark, högljutt och okristligt. Efter det kommer vad jag vill kalla "brunstig-ko-snark", rent förjävligt. När då detta blir hemskt träligt byts det ut mot "hes-get-snark", när detta inträffade var jag tvungen att lämna rummet för att inte skratta ihjäl! =)
Episoden avslutas med ännu en variation av kaffekokaren, nämligen så som de låter när det bara finns en liiiiten liten slatt kvar i botten, ni vet det där slurpande gurglande ljudet.

Nä jag har inte sovit en blund i natt, jag hade tid att fundera på det här ser ni. Och så är man så där härligt fnissigt trött nu istället.. Hahaha! =)

Att personen även ropar i sömnen gjorde det hela ännu mer intressant! Vid 8 i morse (vi gick och la oss vid 5) gav jag upp och våldgästade soffan.. Hann precis somna när jag hör, TYSTNAD! Snarkningarna har upphört! Halleluja!! Två meter in i sovrummet återtogs dessa dock, med besked!

Har ni sovit gott? =)

Inga kommentarer: