lördag 11 april 2009

Göteborg

Ja då spenderas ytterligare en helg i Götet. Med heeela familjen utan ena storasyster som har fått sin sjuttioelfte magsjuka. Så kan det gå när man jobbar med barn! Just nu står Bea och stirrar på mej (ena systerdottern på 1 år, jag har två, nästan lika dana.) och ska bestämma att jag ska ha nallen =)

Katterna skrek hela vägen i bilen. Eller iaf Doris, hon som skulle vara så tyst och allt vad det hette. Men men, nu ligger hon på min säng här hos mamma och Ronny ligger under. Precis som det brukar vara.

Har firat modrens födelsedag och ska om typ två timmar äta påskmiddag. Mat mat och åter mat är det som gäller i vår familj. Tycker det är underligt att vi inte är jättetjocka allihopa! Jag och S är rooosa idag bägge två, duktiga på att matcha!

Anyway, hände nått läskigt igår. Vi satt och pratade om S' pappa som just nu tjänstgör för armén i Kosovo (röja minor och sånt jobbigt) när telefonen ringer. Jo men gissa vem det var?? Jappeloup! Visst var det hennes pappa! Vet inte vem som blev mest förvånad, han av att jag svarade hos mamma eller jag som hörde att det var han!

Läskigt värre! Oj, nu står Annie och kikar på mej =) Dvs den andra av de två syskondöttrarna på 1 år. Uss, jag har så många syskonbarn! Blir så dyrt på helgerna..

Vad hittar ni på en påskdag som denna?

1 kommentar:

Emily sa...

Hoppas du får en superpåsk. Själv spenderar jag min påsk i stallet, men lika glad för det är jag. :-)