onsdag 22 april 2009

Sadeldrömmar


Eddas sadel passar inte längre.. Enl I så har den nog aldrig passat då bommen är helfel i vinkel till bogbladet.. Ja det ska då aldrig vara smidigt. Så! Jag har stora förhoppningar på att vinna på lotto. Inte för att jag köpt nån lott än, men det ska vi nog snart ändra på!

Jag vill ju ha en Forestier Illium! En svart då.. Har redan haft hemma en som passade ganska bra, men som ev behövde vara nåååågot vidare. Det skulle gå att specialbeställa en i rätt storlek till både mej och hästen.


Skulle vara skitkul att för en gångs skull få rida i en sadel som faktiskt passar MEJ! Skumpar ju alltid runt i på tok för stora sadlar.. Och denna sadeln är ju dessutom så fiffigt utformad att jag i en 17" till och med har knäna på rätt ställe med stöd och allt!!


För er kanske det inte låter så mäktigt men tro mej - det är det! Plus att man sitter som klistrad tack vare kalvlädret. Meeen (Tony-inspirerat), all good things have a price.. I detta fallet vet jag inte om jag vågar skriva ut priset med risk för att ni trilla av stolen eller så.. Men räkna med minst 26 papp! =)

Gissa vad jag vill ha i tidig julklapp!?! =)

1 kommentar:

Emily sa...

Usch jag hatar sadlar, det är alltid problem med dom. "Tur" för mig att jag inte hr en ridbar häst, så att mina två sadlar inte passar längre är inget problem. Ska lägga ut dom på blocket till veckan.