måndag 23 februari 2009

En väldig grönska...

Det här saknar jag så enormt! Sol, lätta skyar, fågelkvittret på morgonen (då menar jag inte kråkorna), betande djur på åkrarna, värme, dagg, ljusa dagar, lugnet, glädjen, klädvalen, skorna, maten, uteritterna...

Är så himla trött på att det ska ta 10min att ens komma utanför dörren. Det tar 40 min att göra iordning hästen pga broddarna, ridtäckena, diverse extra ytterkläder för att inte förfrysa, reflexerna... Aso.

Funderar på att starta en kampanj. Mot vintern! Snö kan det vara i december sen vill jag att våren ska börja i mitten av januari. Sommarn ska komma i maj och hösten först i oktober.

Who's with me?

1 kommentar:

Emily sa...

Jag är med. Är så jävla less, får skotta snö tills jag kräks.
Och eftersom det tar en timme för mig att göra iordning hästen på ommaren kan du tänka dig vilken tid det tar för mig på vintern ;-P

Förresten, glöm inte att jag har frågestund i min blogg nu.