söndag 31 maj 2009

Städmani?

Släppte ut hästarna i morse vid halv sju, de fick bägge på sej sina flughuvor. Ser ut som aliens bägge två =) Hoppas de behåller dem på bara!

Har redan hunnit med att diska vattenkokaren, plocka undan maskiner jag inte använder, skura spis och diskbänk, torka köksluckor. Nu är det typ bara golven kvar. Dock fanns det ingen tvättid i tvättstugan = jag kan inte tvätta mattorna. För om jag inte tvättar dem och moppar golvet kan jag ju inte lägga ner dem igen för då blir golven skitiga. Tvättar jag mattorna men inte golvet så tro fan att kattena hårar ner dem multum inom 2h. Lägger jag upp mattorna nånstans medan jag fixar golven - ja då vet jag inte vad jag ska skylla på..

Kanske skulle jag ta och duscha badrummet litegranna. Det kan behövas. Men först ska där dammsugas. Massa små jäkla pellets överallt.. Nackdelen med att ha en sån här;


F.ö därav filtarna på soffan. Och på sänghalvan jag inte sover på. När ingen sover där. Typ.

Nå vad ska jag börja med - baka kaka eller städa golv?

Inga kommentarer: