måndag 18 maj 2009

Oootroligt

Fått en smärre chock och dagens AHA!-upplevelse så här på förmiddagen. I, som läser till sadelutprovare och hästmassör, skickade helgens anteckningar till mej och jag trodde jag skulle trilla av stolen. Jag fick äntligen svar på VARFÖR mina knän är helt slut och varför jag har haft ont så länge.


Citerar;
Knäproblem är en vanlig åkomma vid fel midjebredd, oftast beror det på en för bred midja som gör att man inte kan vinkla lårleden ordentligt och därför försöker böja knäet i en vinkel som egentligen inte är möjlig. När det börjar göra ont tar det 6 mån – 5 år tills skadan är läkt (förutsatt att man tagit bort anledningen till att man får ont)

Inte så jäkla konstigt när man inte har ridit i en enda sadel som passar en och nu dessutom när jag har världens bredaste hästkrake! Det är mycket mer än 5 år sen jag fick skadan och mina knäskålar känns och knastrar som äggskal.

Det är fan inte kul.

Inga kommentarer: