tisdag 17 mars 2009

Tiiiisdag

Igår var en något hektisk dag. Var i Mullsjö och plockade upp Ida, iväg till Gun i Bankeryd för att kolla igenom Lunada. Sen mat på pizzerian, iväg till de två galningarna i mitt stall. Efter det till Ida och iväg med Bella till ridhuset. Där satt jag upp typ 1½ varv i skritt för att sedan knalla tillbaka till stallet. Hon vart lite snorig så vi gjorde inget som ansträngde henne. Jag var väl hemma runt 17:15 nått.

Kl 18:46 bar det av mot insläppet i stallet. Zacke var helknas, livrädd för mej, nån måste ha slått honom i ansiktet. Jätte huvudskydd, och allmänt nervös. Eddi var liiiiivrädd när jag spolade honom och skulle ta tag i kedjan han stod uppbunden i så nån har nog slått honom i ansiktet med. Detta har hänt nu i helgen. I torsdags fick han ju frispel men SÅ HÄR har han inte gjort innan. Mystiskt.

Strax skall jag och Kärstin bege oss ut i Bokskogen med våra katter för att fota lite i solskenet. Vad har ni för er en dag som denna?

1 kommentar:

Emily sa...

Idag blir det promenad och ridning. Sol och plusgrader, lovely!